6 Aralık 2018 Perşembe

OVERGEARED 4. BÖLÜM

'Eski seviye bug değil.'

Seviyemin yanındaki parantezde yazan sayılar, mevcut EXP'mi ve seviye atlamam için gerekli olan EXP'mi gösteriyor. Bunun anlamı seviye atlayabileceğim. Bug olduğundan dolayı seviye atlayamayacağımdan korkmuştum.

'Bug olmadığı için mutluyum...'

Yine de üzgündüm. Düşün; 70 seviyeydim, ama şimdi karakterini yeni açmış birinden bile daha düşük seviyeyim.

'Buna katlanmam lazım.'

Satisfy'da itemler +10'a kadar yükseltilebilir.

Ama yükseltme yapmak için gerekli malzemeler oldukça pahalı ve itemin +'sı arttıkça, yükselme ihtimali ciddi miktarda düşüyor. Ayrıca itemi yükselttiğin zaman 1 yükselmesine karşın başarısız olduğunda 3 düşüyor. Bundan dolayı yükseltilmiş itemlerin fiyatları katlanarak artıyor.

'Benim için ihtimalin ne kadar yükseldiğini bilmiyorum ama bundan para kazanamaz mıyım?'

Satisfy'daki neredeyse bütün itemlerde kullanma gereksinimleri var. Eğer bu gereksinimler karşılanmazsa item kuşanılamaz. Bu sebeple her seviyenin limiti var. Ama sınıfımın doğasından dolayı bu bana etki etmiyor.

'Harbiden mi?'


Çantamı(inventory) açtım.

[Mamon'un Çift-el Kılıcı] (Greatsword diye geçiyor, tam karşılığı türkçede yok, 2 tarafıda keskin, ucu sivri, ancak iki elle kullanılacak kadar büyük kılıç, google dan bakabilirsiniz.)

Derece: Epic

Dayanıklılık: 88/204          Saldırı Gücü: 178~301       Saldırı Hızı: -%16

-Kritik vuruşlarda ek su hasarı verilecek.

Bu kılıç Lake Pamian'ın gardiyanı Mamon tarafından kullanılıyordu. Nehrin etkisinden dolayı, kılıç güçlü bir su aurasına sahip.

Gereksinimler: Seviye 65+, güç 260+, stamina 150+

Ağırlık: 1,050


[Mengel'in Plaka Zırhı]

Derece: Rare

Dayanıklılık: 51/180         Savunma: 165               Hareket Hızı: -%2 

*Güç +10

Bu zırh, Patrian demircisi, Mengel'in eseri. Savunma arttırılmış ve ağırlık azaltılmıştır. Bu eseri giyen kişi Mengel'in güçlü irade gücünü hissedebilir.

Gereksinimler: Seviye 60+, güç 180+

Ağırlık: 1,203

Güncel durumum 2 ekipmanın da gereksinimlerini karşılamıyor. Normal bir insan bunları giyemezdi ama ben istisnayım.

[Sınıf karekteristiğinden dolayı, Mamon'ın çif-el Kılıcını kuşanabildiniz.]

[İtem gereksinimlerinin karşılanmamasından dolayı ceza uygulandı.]

[Mamon Çift-el Kılıcı'nın saldırı gücü %30 düştü. Ek özelliklerin sadece yarısı uygulanacak.]

[İtem anlayışı arttığında, uygulanan ceza azalacaktır.]

[Sınıf karakteristiğinden dolayı, Mengel'in Plaka Zırh'ı kuşanabildiniz.]

[İtem gereksinimleri karşılanmadığından dolayı ceza uygulandı.]

[Mengel Plaka Zırhı'nın savunması %20 azaldı. Ek özelliklerin sadece yarısı uygulanacak.]

[İtem anlayışı arttığında, uygulanan ceza azalacaktır.]

"Harika..."

Satisfy'da kuşanma gereksinimi olmayan item çok azdır. Başlangıç eşyalarının gereksinimleri olmadığını hatırladım. Tam hatırlamıyorum ama kılıcın saldırı gücü 5~13, zırhın savunması 7'ydi.

Şimdi 124~210 saldırı gücüne sahip kılıç ve 132 savunmaya sahip zırh kullanabiliyorum.

'Eski seviyeme gelmem çok kolay değil mi?'

Seviyem çok düşük olsa da, Mamon'un Çift-El Kılıcı sayesinde 20 seviye yaratıkları avlayabilirim. Mengel'in Plaka Zırh'ı sağolsun düşük seviye canavarlardan hasar almam.

Yani itemlerin gücü sayesinde, benimle aynı seviyeki oyunculara göre çok daha hızlı ve kolay avlanabilirim. Bu seviye atlama hızını ışık hızına çıkaracak.

'Ceza sistemi rare itemlerin temel özelliğini %20 düşürürken epic itemlerin %30 düşürüyor. Ayrıca hepsinin ek özelliklerini %50 düşürüyor.

Ceza garip bir şekide çok az. Unique ve legendary derece itemlerin özellikleri çok daha fazla düşecek. Ama buna rağmen bu yetenek oldukça güzel.

"Efsanevi sınıfın avantajları..! Ama anlayış ne oluyor?"

Heyecanımdan dolayı 'anlayış' olayını zar zor farkettim. Hemen detaylı bilgisine baktım.

[İtem Anlayışı]

Pagma'nın soyundan olanlar; kullanarak, parçalarına ayırarak veya tamir ederek itemin materyallerini ve prensiplerini anlayabilir. Anlayış ne kadar artarsa, item verimliliği de o kadar artar. Eğer item üzerinde anlayışınız %100 olursa o itemi yapabilirsiniz.

"Huhuu..."

Anlayış arttıkça ceza azalıyor.


"Ayrıca üretim methodunu da alacağım. Vay..."


Normal üretim sınıfları üretim methodları için ya çok büyük paralar ödemeli ya da çok zor görevler yapmalı. Ama ben sadece anlayışımı geliştirerek, ücretsiz sahip olabilirim.


'Tamir yeteneğim var ve itemlerimin dayanıklılığı azaldı, daha sonra kendim tamir edebilirim.'


Ardından ünvan özelliklerine baktım. Dövüşte birinin dikkat etmesi gereken en önemli şeylerden biri anormal durum etkisi, bu durumlar dövüşün gidişatını tersine çevirebilir. Ve ünvanımda anormal durumlardan etkilenme ihtimalimi düşürüyor. Ayrıca canımın, minumum değere düşerse, o şekilde bir süre kalacağını ve kısa bir süre için ölümsüz olacağını söylüyor.


'Kolayca kabul edilme, bunun anlamı, artık NPC'lerle ilişkimi daha kolay mı yükselteceğim?'


"Huhuhu..."


Mutluydum. O kadar mutluydum ki kahkaha atmadan duramadım. Sınıf ve ünvan özellikleri bile başlı başına beni diğer oyuncuların önüne geçiriyor. Özel biri oldum. Sanki 3 aylık çabamın sonucunda çok güzel bir karşılık almış gibi hissettim.


"Ama..."


Kitabı satabilseydim çok daha mutlu olurdum.


"Borçlarımdan kurtulma ve yabancı marka bir araba alabilme şansımı kaybettim!"

(Arkadaşlar tanıştırayım, bu vizyonsuzluk..)

Duygularım iyiden kötüye döndü.


"~@...!^%*@....Ashur!!"


Hayal kırıklığıyla yerde debelendim. Ashur'a bildiğim bütün küfürleri saydım. Bu sırada yavaş yavaş durulmaya başladım. Garip statım sayesindeydi, merak edip kontrol ettim.


[Kontrol]


Anormal durumlardan etkilenme ihtimaliniz düşürüldü. Eğer böyle bir durumdan etkilenirseniz hızlıca düzeleceksiniz.


*Stat puanı arttıkça etkisi artar.


*Buna stat puanı verilemez.


[Soğukkanlılık]


Yüksek ihtimalle gelen hasarın bir kısmını yok sayar. Can ne kadar düşük olursa ihtimal o kadar artar.


*Stat puanı arttıkça etkisi artar.

*Buna stat puanı verilemez.


[Asalet]

Diğerleri tarafından itilip kakılamaz. Düşük ihtimalle düşmanın sana boyun eğer.

*Stat puanı arttıkça etkisi artar.


*Buna stat puanı verilemez.


[Sezgi]

Tehditleri sezer. Riskleri hesaplar.

*Stat puanı arttıkça etkisi artar.

*Buna stat puanı verilemez.


Her statın iyi özellikleri var.

'Bu arada eğer stat puanımı kullanamazsam bunları nasıl yükselteceğim?'

Açıklamaları çok iyi ama bu yetenekler pratikte işe yaramaz olabilir. Yetenek penceresini açtığım sırada...

"Ahhh!"

Korkuyla bağırdım. Birden sırtıma bir şey dokundu ve Yatan Tapınağı'nda olduğumu hatırladım. 

"N-Ne?!!!"

Hızlıca arkamı döndüm ve refleks olarak Mamon'un Çift-elli Kılıcı'nı salladım. Arkamdaki adam saldırımdan kaçtı ve iki elini havaya kaldırdı.

"Hey, sakin ol. Beni öldürmek mi istiyorsun?"

Konuşan kişi kafkasa benziyordu. Hafif ekipmanınına ve hızlına bakılırsa suikastçı sınıfı.

'Sırtıma dokunan şey parmağıydı.'(çn:inş)

Kılıç olsa sıkıntı olmazdı ama bir parmak yüzünden bağırmak oldukça utanç verici.

"Ne var?"

Adam omuz silkti.

"Üzücü. Beni öldürmeye çalıştığın için özür dilemen gerekmiyor mu?"

Yapmacık bir şekilde gülümsedi. Bu herifin kişiliğini beğenmedim.

'Bu herif ilk defa karşılaşmamıza rağmen oldukça kabaca konuşuyor.' 

Kesinlikle benden büyük görünüyordu. İlk bakışta 30'lu yaşlarında görünüyordu ama 1 yıllık tecrübem bana dış görünüşün aldatıcı olabileceğini öğretti. Daha önce birine 'Kardeşim' demiştim ve ardından herif benden 7 yaş büyük çıktı.

Bu piç 30'unda gibi ama...

'Öhöh." Geçmiş, utanç verici anıları hatırladıktan sonra yumruğumu sıkarak zar zor sakinleştim. "Özür dilerim. Ama senin de beni sessizce dürtüp korkuttuğun için özür dilemen gerekmez mi?"

Adam kahkaha attı ve elini uzattı.

"Genç adam, önce sana seslendim ama sen düşüncelere o kadar dalmıştın ki beni duymadın. Bunun için seni dürttüm. Özür dilerim."

Elini sıkmadım.

"Peki neden bana seslendin?"

Adam kafasını kaşıdı ve omuz silkti.

"Bildiğin gibi Yatan Tapınağı şeytani enerjiyle dolu. Sıradan insanlar biraz burada dururlarsa bundan etkilenirler. Ama seni gözlemledim ve sen bu kadar süre geçmesine rağmen etkilenmedin. Üstüne kendi kendine gülmeyi bile başardın. Sen, gerçekten yetenekli birisin değil mi?"

'Yoksa bu...'

Şüphelendim ve adamın ismini kontrol ettim. Adamın gözleri parladı.

"Benim adım Doran. Kont Steim'i koruyan bir gölgeyim. İzne çıktıktan 1-2 gün sonra Kont'un sevgili kızı kaçırıldı. İzleri takip ettim ve bodrumda hapsedildiğini buldum. Gücünü bana ödünç verebilir misin? Karşılığında sana ödül vereceğim."

"Kabul etmi..."

Adamın kullanıcı olduğunu tahmin etmiştim ama aslında NPC'miş. Mükemmel yapay zeka sayesinde NPC ve kullanıcılar arasında pek fark yok ve böyle yanlış anlaşılmalar sık sık oluyor. Adamın üstündeki isim yeşil, bu NPC olduğunu gösteriyor. Hemen ardından bildirim penceresi fırladı.

[Kont'un Sevgili Kızını Kurtar]

Zorluk: S

İrene, Kont Steim'in tek çucuğu, güzel ve masum bir bakire. Yatan takipçileri İrene'i kaçırdı ve bakire kanı olduğu için kurban edecekler. 

Görev Tamamlama Gereksinimleri: Görevi kabul ettikten 1 saat içinde İrene'i kurtar.

Görev Ödülü: 3,000 altın, düşük bir ihtimalle Kont'un damadı olabilirsin.

*Kont'un damadı: Soyluluk statı açılır, bütün statlar +20.

Kont'un kızıyla evlendikten sonra Viskont ünvanı alacaksın. Gücün ve onurun yükselecek. Soyluların sosyal ortamına dahil olabilirsin. Aylık maaş alacaksın. Yüksek seviye ranker olmak için kestirme olarak kullanılabilir.

Görev Başarısızlık Cezası: -2 seviye.

[Görevi kabul edecek misin?]

Bu çılgınlık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder